Kalendarium Lipiec

06-10 lipca – Podróż dookoła świata.
Świat dla dziecka staje się coraz większy i coraz bardziej różnorodny. Oznacza się wielością kultur i krajobrazów. Chcemy poznać te najbardziej charakterystyczne bez konieczności opuszczania przedszkola. Odwiedzimy:
indiańską wioskę: budowanie namiotów, polowanie na bizona
afrykańską dżunglę: budowanie szałasu, wykonanie afrykańskich masek
krainę wiecznego śniegu: budowanie iglo, zabawa skoczna „Z kry na krę”
obszerną Azję: Zabawa ruchowa „Chiński smok”, degustacja zielonej herbaty

13-17 lipca – Czy pamiętam te zwierzęta?
Ziemia jest bardzo wielka i zamieszkana przez ogromną liczbę różniących się od siebie gatunków zwierząt. Przebywają one we wszystkich rodzajach środowisk: wodne, na lądzie, w powietrzu.
Nauczymy się jak rozpoznawać ich obecność po śladach i nauczymy się naśladować ich zachowania.
Będziemy podziwiać nie tylko ich umiejętności przetrwania, ale także bogactwo kształtów i kolorów. Przez ten tydzień postaramy się, aby piękno wszelkich żywych stworów zachwyciło wakacyjnych mieszkańców Czarodziejskiego Zamku.

20-24 lipca – Szlachetne zdrowie, nikt się nie dowie… ale MY się dowiemy!
Ruch zwiększa ogólną odporność organizmu na różnego rodzaju infekcje i choroby. Dla dziecka w przedszkolu jest czymś zupełnie naturalnym. Jest naturalną aktywnością dziecka w wieku przedszkolnym. Poprzez ten fakt spróbujemy zachęcić dzieci do czerpania większej radości z ruchu na wolnym powietrzu w walce z bezruchem przed komputerem czy telewizorem.

Postaramy się także przełamać lęki dzieci przed lekarzem (stomatolog), który troszczy się o nasze zdrowie a także podpowiemy jak pomóc drugiemu w potrzebie czyli… co znaczy być superbohaterem, który na chwilę zastąpi lekarza w trudnym terenie.

27-31 lipca – Wiedzę odkrywam – świat zdobywam
„Powiedz mi, a zapomnę, pokaż – zapamiętam, pozwól mi działać, a zrozumiem!” Konfucjusz
Dzieci zazwyczaj pytają o różne przedmioty, które nas otaczają. Do czego służą? Jak działają? Kto je wymyślił? Co jest w środku? Świat technologii i dziwnych zjawisk przykuwa uwagę dzieci. Postaramy się poszerzyć informacje, które dzieci już posiadają. Poprzez udział w różnorodnych zabawach z doświadczeniem oraz zadaniach odkrywczych i badawczych, dzieciaki będą mogły w namacalny sposób spotkać się nauką.
Dzieci zobaczą na czym polega czytanie mapy, jak połączyć dwie liny dobrym węzłem, praktyce nauczymy się rozpoznawać swoje położenie w terenie i określać kierunki świata za pomocą kompasu i znaków w przyrodzie.

Raz w tygodniu dzieci będą się bawić na dmuchanym zamku

— zamek